Poznając mechanizm wdechu i wydechu stworzyliśmy model funkcjonalny płuc. Jako klatka piersiowa posłużyła nam butelka po soku, z baloników były płuca, a drogi oddechowe zbudowaliśmy ze słomek. Jeszcze tylko duży balon zamiast przepony, trochę plasteliny i taśmy klejącej do uszczelnienia i... wszystko działa.
Uczniowie klas 4 i 7
Uczniowie klas 4a oraz 4c zakończyli właśnie omawianie lektury dodatkowej „Charlie i fabryka czekolady” Roalda Dahla. Aby podsumować zdobyte informacje oraz przypomnieć sobie potrzebne szczegóły, przystąpili do wyjątkowego projektu. Na jeden dzień mogli się bowiem zamienić w dziennikarzy i zaplanować cały numer wyjątkowych „Wiadomości
Uczennice z klasy 6A na lekcji historii przeniosły się w świat Rzeczpospolitej Obojga Narodów, która była fenomenem w dziejach historii na skalę światową. Ogromna Rzeczpospolita Obojga Narodów potrafiła stworzyć takie warunki, w których zgodnie współżyły ze sobą różne narody, kultury, wyznania oraz religie. Uczennice podczas lekcji własnoręcznie
Z samego rana w szkole pojawili się wolontariusze z klasy 4a - przyszli godzinę przed swoimi lekcjami, żeby udekorować salę gimnastyczną na Bal u Brzechwy dla swoich młodszych kolegów. Uczniowie klas 1-3 przygotowali dla nas wcześniej papierowe piegi i nadmuchali balony. Sala wygląda więc świetnie dzięki współpracy całego zespołu! Dzięki wielkie :-)
Dnia 13.02.204 klasy 1- 3 wzięły udział w balu u samego Jana Brzechwy, który specjalnie na tę okazję zjawił się w szkole i przewodniczył zabawie razem z towarzyszącą mu Kaczką Dziwaczką. Biletem wstępu na bal był dobry humor i bajkowy strój postaci z utworów mistrza Jana. Tańczyliśmy jak igła z nitką, ćwicząc kroki słonia, lądowania muchy, a także skoki
W lutym 2024 odbyły się spotkania przedstawicieli Straży Miejskiej z uczniami klas 1-4. Klasy 1 - „Spotkanie z nieznajomym”. Zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z osobami nieznajomymi. Klasy 2 - „Bezpieczna droga do szkoły”. Zasady bezpiecznego poruszania się pieszego po drodze. „Wiem co czuję - lepiej świat rozumiem”.
W styczniu klasa 1B realizowała projekt „Famous painters”,w ramach którego poznawali dzieła i życiorysy najbardziej znanych malarzy. Na lekcjach plastyki uczniowie tworzyli prace inspirowane twórczością takich artystów jak Vincent van Gogh czy Pablo Picasso, a całość projektu zwieńczyła wycieczka na wystawę
Z przyjemnością informuję o sukcesach uczniów klas 4 i 5 w Konkursie Edi Pingwin 2023 z j. angielskiego i j. hiszpańskiego. Uczniom gratuluję wspaniałych wyników i życzę dalszych sukcesów.
Na ostatnich zajęciach plastycznych przed feriami wszystkie dziewczynki i wszyscy chłopcy z klasy 2a przygotowały laurki dla swoich babć i dziadków. Postanowiliśmy wykonać je metodą 3D, czyli poprzez przyklejanie na kartonie różnych papierowych elementów. Przy okazji można było poćwiczyć motorykę małą oraz własną cierpliwość. Mamy nadzieję, że
2 lutego 2024 roku w naszej szkole przy ulicy Harfowej odbył się Zimowy Koncert Piosenki, w którym uczestniczyli uczniowie klas 1-4. Jeszcze w styczniu przez feriami przewodniczący klas wylosowali pośród zimowego repertuaru piosenki, do których następnie w zaciszu swoich klas przygotowywali układy taneczne, choreografię, elementy
1 lutego 2024 w klasie 2c odbył się kolejny projekt klasowy, podczas którego najważniejsza była współpraca. Zabawa polegała na przydzieleniu poszczególnych równań i wyników do właściwych grup. Uczyliśmy się nazewnictwa pojęć matematycznych w języku angielskim. Podczas zabawy utrwalaliśmy mnożenie, dzielenie, dodawanie i odejmowanie. To był
Przed feriami z klasą 8a omawialiśmy krótkie opowiadanie satyryczne Sławomira Mrożka pt. „Artysta”. Uczniowie dla lepszego zrozumienia utworu podjęli się ożywienia bohaterów w teatrze cieni. Wszyscy zastanawialiśmy się czy główny bohater to ambitny kogut czy ograniczony artysta? Uczniowie sami rozdzielili role i jak w prawdziwym teatrze rozpoczęli
W ramach jednego z realizowanych w klasie projektów dzieci podzielone na grupy wykonały edukacyjne gry planszowe. Dzięki tego typu aktywnościom można uczyć się pracy zespołowej oraz budowania relacji społecznych. Planszówki kształtują zdolność czytania ze zrozumieniem oraz doskonalą kompetencje matematyczne. Pomagają w ćwiczeniu
W styczniu uczniowie klasy 5a zapoznali się z książką "Harry Potter i Kamień Filozoficzny". Na początku uczniowie dostali oficjalny list potwierdzający przyjęcie do Szkoły Magii, w którym ukryte było specjalne zaklęcie. Później zostali przydzieleni do domów Hogwartu (Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw, Hufflepuff) i musieli zmierzyć się w kilku turach, w