27 lutego, z niewielkim opóźnieniem, uczniowie Szkoły Przy Parku uczcili Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego - coroczne święto ustanowione przez UNESCO.
Znam język polski. A jaka jest twoja supermoc? - to zabawne hasło cieszy się coraz większą popularnością. W pełni zgadzamy się ze stwierdzeniem, że nasz język ojczysty jest bardzo trudny, niekiedy także dla jego rodzimych użytkowników.
W dniu 05.02.2020 klasy 0-3 wzięły udział w balu karnawałowym „Eco-dance”, któremu w tym roku przyświecała idea ekologiczna. Uczestnicy balu wykazali się ogromną pomysłowością i przy wsparciu Rodziców przygotowali specjalnie na tę okazję stroje wykonane z recyklingu.
W związku ze zbliżającym się Dniem Bezpiecznego Internetu, przez 2 tygodnie w naszej szkole realizowane były różne aktywności związane z bezpiecznym Internetem. W każdej klasie przeprowadzone zostały lekcje dotyczące bezpieczeństwa w Internecie. W ramach DBI uczniowie przygotowywali różne prace oraz aktywności nawiązujące również do hasła “Działajmy razem”,
które jest tegorocznym hasłem przewodnim.
30 stycznia klasa 8a wybrała się do Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie wzieli udział w laboratorium biologicznym „Reaguj na bodźce!”. Wzrok, słuch, węch, smak i dotyk – to 5 podstawowych zmysłów, pozwalających nam reagować na bodźce i komunikować się. Czy człowiek jest „królem zmysłów”? Jak działają one u zwierząt, roślin, czy jednokomórkowców? Sprawdziliśmy to na
„Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego to małe, wielkie dzieło. Jako powiastka filozoficzna, podejmująca w swej skromnej formie ważkie, ponadczasowe problemy, przeniknęła do kultury popularnej. Pociągnęła za sobą tłumy małych i dużych, wierzących w budującą siłę przyjaźni, ceniących błyskotliwe dialogi maleńkiego, złotowłosego chłopca z oswojonym lisem…
Ósmoklasiści poznali w tym roku symboliczne dla kultury polskiej dzieło – „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza. Ok. 10 000 wersów, opisy litewskiej przyrody, wielu bohaterów i mnóstwo fabularnych szczegółów. Analiza, interpretacja i recepcja dzieła. Uczniowie i nauczyciele są chyba zgodni co do tego, że utrwalenie tych wszystkich informacji wymaga podjęcia szczególnych
Dźwięk lutni, gwar rozmów, śnieżnobiałe tuniki i wieńce laurowe... Uczniowie klas piątych w strojach swoich ulubionych bogiń i bogów greckich zasiedli do stołów zastawionych nektarem, ambrozją i specjałami kuchni śródziemnomorskiej, by wspominać swoje dzieje: dokonania, sukcesy i porażki oraz prezentować dumnie różnorodne atrybuty.
Nie można wyobrazić sobie kultury europejskiej bez dorobku starożytnej Grecji i Rzymu. Uczniowie klas V udali się na wycieczkę do Muzeum Narodowego, by poszerzyć swoją wiedzę o poczynaniach bogów i herosów. Nasi uczniowie obejrzeli wiele dzieł malarskich, które stanowią alegoryczne i symboliczne odwołania do mitologii, a także poznali pismo Greków.
W listopadowy wieczór uczniowie Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 51 i ich najbliżsi spotkali się, by wziąć udział w niecodziennym wydarzeniu. Przy blasku świec poetycko i muzycznie upamiętniono niełatwe losy naszego kraju. Najmłodsi uczniowie wraz z panią Adą przepięknie zaśpiewali wojenne piosenki, najstarsi natomiast przejmująco recytowali patriotyczne wiersze Mickiewicza,
W grudniu uczniowie klas 5 wzięli udział w szkolnym Projekcie Mitologicznym. Inicjatorkami działań były polonistki, pani Marta i pani Ada. Uczniowie indywidualnie lub w grupach wykonali prace plastyczne inspirowane grecką mitologią. Efekty ich działań można oglądać na drugim piętrze naszej szkoły.
Sławka Jarmoluk-Majewska - nauczycielka plastyki
Kiedy zbliża się czas świąt i wielu z nas robi coś miłego dla innych, uczniowie szkoły podstawowej Pro Beanus, Przy Parku, wystawiają przedstawienie dla dzieci z okolicznych przedszkoli w ramach świątecznej niespodzianki. W tym roku przedstawienie, pt. „Jaka to bajka?” odbyło się 17 grudnia 2019r. i zostało wystawione w języku angielskim,
Uczniowie klasy 4a w ramach szkolnego projektu „Ze sztuką za pan brat” wykonali prace „Żywy obraz”. W projekcie należało zrobić fotografię obrazu stworzonego "na żywo", która będzie odzwierciedlać autentyczny obraz o wybranej tematyce. Uczniowie do zadania podeszli poważnie, a sala klasowa zmieniła się na czas projektu w prawdziwą aktorską garderobę.
9 stycznia klasa 8b wybrała się do Centrum Nauki Kopernik na laboratorium fizyczne. Uczniowie w trakcie zajęć szukali odpowiedzi na pytania: jak zważyć coś bardzo małego – bakterie lub wirus? Podczas zajęć omówiono różnego rodzaju drgania i zbadano zjawisko rezonansu mechanicznego. Uczniowie poznali różnicę i podobieństwo między
W czwartek 9 stycznia 2020 klasy 5a i 5b odwiedziły Centralny Dom Technologii. W ramach warsztatów edukacyjnych uczestniczyliśmy w zajęciach Pejzaż elektroniczny, gdzie uczniowie wymyślali i tworzyli własną historyjkę, a następnie ożywiali ją światłami przy użyciu programowalnej płytki Micro:bit. Dzięki połączeniu tradycyjnych technik