Rozwiązywanie łamigłówek korzystnie wpływa na koncentracje i na funkcjonowanie mózgu. W klasie 2c w formie pracy zespołowej zorganizowaliśmy rozwiązywanie matematycznych łamigłówek. Wymagały one współpracy i dużego zaangażowania. Zdania polegały na przełożeniu patyczka w równaniu tak, żeby było ono prawdziwe. Utrudnienia
W klasie 2c omawialiśmy modę średniowiecza. Zadaniem uczniów było stworzenie projektów strojów do muzeum historycznego w odpowiedzi na pytanie, jak ubierali się ludzie w średniowieczu? Porównywaliśmy wizerunki ludzi żyjących dawniej i obecnie. Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi projektanci! Najpierw musieli zaczerpnąć trochę wiedzy, a
Przez ostatnie dwa tygodnie klasa VB omawiała na języku polskim jedną z lektur obowiązkowych – „Opowieści z Narnii” C.S. Lewisa. Uczniom bardzo przypadła do gustu historia o czwórce rodzeństwa, którzy przenoszą się do tajemniczego, baśniowego świata. Aby na lekcjach wyzbyć się nudy, lekturę omawialiśmy projektowo. Zaczęliśmy od stworzenia
W klasach 7a i 7b zakończyliśmy omawianie dramatu „Balladyna” Uczniowie przeszli przez stacje zadaniowe, które wymagały skupienia na różnych płaszczyznach. Zaczęliśmy od poznania bohaterów, utrwalenia ich imion, a także zrobiliśmy charakterystykę porównawczą Aliny i Balladyny. Następnie uczniowie musieli skojarzyć daną scenę pokazaną na
Projekt science polegający na wykonaniu , według własnego pomysłu, modelu wybranego organu ludzkiego ciała oraz przedstawieniu w ciekawy sposób na czym polega funkcjonowanie tego narządu, np. wątroby, mózgu, serca czy jelit. Uczniowie wykonali research do projektu oraz modele pokazujące jak działają narządy ludzkiego ciała.
Wszystkie dzieci lubią bajki. Uczniowie klasy 2b postanowili stworzyć własne historyjki obrazkowe w trakcie zajęć plastyki. Okazało się, że nie jest to wcale takie trudne zdanie i przy pomocy kartki, kredki i niewielkim wysiłku powstały śmieszne historyjki, które bawiły nas przez całe zajęcia i jeszcze długo po nich. Dzieci zainspirowane technika animacji
W ubiegłym miesiącu uczniowie klasy 3c mieli niesamowita przyjemność podróżowania po świecie. Czy trzeba ruszać się z domu aby poznać świat? Nam udało się to zrobić nie wychodząc z klasy. Zwiedziliśmy kraje Europy, byliśmy w Anglii a nawet przeprawiliśmy się przez ocean, żeby zwiedzić Amerykę, a na koniec gorące piaski Afryki. Zapraszamy do
Lekcja matematyki w klasie 5 była niezwykle ciekawa i pełna kreatywności. Tematem zajęć było poznanie własności czworokątów, ale zamiast tradycyjnych metod nauczania, uczniowie zostali zaproszeni do zabawy w opowiadanie anegdot i historii związanych z tym tematem. Podczas zajęć dzieci układały zabawne opowieści, w których czworokąty
Korzystając z coraz piękniejszej pogody, klasy Va i Vb wyruszyły na wycieczkę szlakiem baśni i legend warszawskich. Nasze miasto przepełnione jest legendami i ciekawymi opowieściami. W trakcie spaceru po Starym Mieście, dzieci dowiedziały się między innymi skąd wzięła się nazwa miasta Warszawa i dlaczego wizerunek syreny widnieje w jej
Choć niewidzialna, to jednak wystawa. Klasa 3a w poniedziałek, 8 kwietnia wybrała się na szczególną wyprawę. Niewidzialna Wystawa to jedyne takie miejsce w Polsce, gdzie osoby widzące mogą sprawdzić na sobie, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach bez zmysłu wzroku. Na godzinę przenieśliśmy się do całkowitego mroku. Naszymi
Na jednej z godzin wychowawczych, klasa VB miała niezwykłą okazję poznania kultury jednej ze swoich koleżanek. Na lekcji zawitała do nas mama Yasminy, pani Ting-Yu Lee, która wraz z córką poprowadziła zajęcia dotyczące obecnego Roku Smoka. Ponieważ większość osób w klasie urodziło się dwanaście lat temu, gdy również obchodzony był Rok
W jaki sposób najlepiej sprawdzić, czy uczeń opanował pewne umiejętności, nie kładąc jednak przed nim kartki ze sprawdzianem? W klasie VB, na zakończenie cyklu lekcji o opisach krajobrazu postanowiliśmy te kompetencje sprawdzić nieco inaczej niż zwykle… Po lekcji, na której uczniowie napisali opowiadania z elementami opisów krajobrazu
12 kwietnia 2024 z klasą 8a wybraliśmy się na wycieczkę śladami bohaterów lektury "Kamienie na szaniec". Uczniowie odwiedzili LO im. Stefana Batorego, gdzie Rudy, Zośka i Alek tworzyli swoją przyjaźń oraz ukształtowali swoje poglądy patriotyczne m. in. poprzez harcerstwo, do którego należeli. Na trasie zwiedzania z przewodnikiem zobaczyliśmy
Klasy IVa i IVc skończyły właśnie omawiać jedną z lektur obowiązkowych, czyli zbiór opowiadań „Mikołajek i inne chłopaki”. Na podsumowanie klasy przystąpiły do wykonania projektu, a mianowicie makiety świata przedstawionego lektury. Podczas pracy powstały niezwykłe domy, szkoła, boiska, sławny plac z zepsutym samochodem i wiele innych…