Klasa VB, na zakończenie omawiania wybranych mitów greckich na jeden dzień przeniosła się do starożytnej Grecji. Sala przepełniła się nagle przepięknymi szatami, zbrojami, koronami, a także piorunami i berłami… Do klasy wraz z Hadesem przywędrował nawet trzygłowy Cerber! Każdy z uczniów pokrótce przedstawił swojego ulubionego boga lub
W klasie 2c przeprowadziliśmy kolejną lekcję matematyczną, tym razem poświęconą figurom przestrzennym. Zadaniem uczniów było zbudowanie różnych figur za pomocą kolorowych patyczków. W trakcie lekcji pojawiły się niezwykle ciekawe pomysły. Dzieci z zaangażowaniem i kreatywnością tworzyły sześciany, piramidy, a nawet bardziej
20 maja odbyło się uroczyste zakończenie konkursu kuratoryjnego Wiedzy Biblijnej Hieronymus 2024, podczas którego wręczono zaświadczenia i nagrody laureatom. Gala miała miejsce w prestiżowym gmachu Metropolitalnej Kurii Warszawskiej przy ulicy Miodowej. Największym wyróżnieniem podczas tegorocznej edycji konkursu została obdarzona nasza
W dniu 25 kwietnia uczniowie klasy 3b udali się do Muzeum Etnograficznego by zwiedzić wystawę Dzieciństwo. Mieli okazję obejrzeć, doświadczyć i dotknąć eksponatów takich jak powijaki, zeszyt ucznia sprzed kilkudziesięciu lat czy diaskop. Niektóre eksponaty okazały się bliskie doświadczeniu trzecioklasistów, były to klocki, grające zabawki, czy też książki
Rozwiązywanie łamigłówek korzystane wpływa na koncentracje i na funkcjonowanie mózgu. W klasie 2c w formie pracy zespołowej zorganizowaliśmy rozwiązywanie matematycznych łamigłówek. Wymagały one współpracy i dużego zaangażowania. Zdania polegały na przełożeniu patyczka w równaniu tak, żeby było ono prawdziwe.
W konkursie uczestniczyło w klasach 1 1362, w klasach 2 2551 i w klasach 3 3122. Oto lista nagrodzonych:
Klasa 3c wraz z wychowawczynią udała się w tym tygodniu na warsztaty kulinarne pod nazwą "Matematyka od kuchni". Podczas warsztatów dowiedzieliśmy się, skąd w ogóle wzięły się miary, jak w dawnych czasach mierzono przedmioty i najważniejsze, dlaczego matematyka jest tak potrzebna w życiu. Następnie własnoręcznie przygotowaliśmy
W klasie 2c odbyła się niezwykła zabawa, której celem było przełamanie barier językowych i zachęcenie uczniów do swobodnej komunikacji w języku angielskim. Dzieci losowały karteczki z pytaniami, na które następnie udzielały odpowiedzi. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę!
24 kwietnia w naszej szkole przy ul. Harfowej mieliśmy okazję gościć Mikołaja Golachowskiego, autora naszych ulubionych książek przyrodniczych, takich jak: Geby, dzioby i nochale, Czochrałem Antarktycznego Słonia czy Pupy, ogonki i kuperki. Uczestniczyliśmy w spotkaniu z przyrodnikiem i badaczem oraz w pokazie slajdów z Arktyki i Antarktyki.
Po 7 bardzo wymagających etapach Olimpiady Języka Angielskiego dla Juniorów obejmujących wiedzę z historii, kultury, tradycji, prawa, struktury rządu, elementów koronacji, uniwersytetów, organizacji międzynarodowych, symboli i sławnych ludzi z Wielkiej Brytanii i USA, a także znajomości języka angielskiego na poziomie C1 laureatami konkursu
Uczniowie klasy 5a podczas omawiania lektury „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” wzięli udział w projekcie SZAFA. Zadaniem uczniów było wykonanie niezwykłego mebla, który w magiczny sposób przenosił bohaterów książki do innego świata. Wewnątrz szafy uczniowie umieścili ubrania, na których wypisali najciekawsze wydarzenia oraz opisali
26 kwietnia, jak co roku w naszej szkole, świętowaliśmy Dzień na Wspak. Tego dnia przebieramy się, zamieniamy się rolami z nauczycielem, robimy wszystko na wspak. W tym roku uczniowie mieli więc okazję poprowadzić fragmenty lekcji, uczestniczyli w zabawach, quizach i grach. Na koniec dnia jednogłośnie wszyscy orzekli że dzień dostarczył
We wtorek 16.04 klasy 3c i 3d udały się do Muzeum Narodowego na lekcje muzealną "Ptaki, robaki i inne zwierzaki". Podczas lekcji dowiedzieliśmy się, jak duże znaczenie w sztuce mają zwierzęta. Wśród obrazów i ołtarzy szukaliśmy fantastycznych zwierząt. Poznaliśmy informację o pierwszym jednorożcu, którego rzekom spotkał na swojej drodze
19.04 klasy 6A i 7B udały się do największego parku rozrywki w Warszawie. TEPfactor to labirynt 25 wyzwań wykutych w skale, na powierzchni 1500 m2. Nasze klasy podzieliły się na cztery zespoły, aby sprostać wyjątkowym wyzwaniom. Uczniowie w trakcie wykonywania zadań musieli wykazać się wszechstronnymi umiejętnościami. Do zrealizowania