Logo pro beanusik i akademiaPRZYCISK wejdz

button

piątek, 24 maj 2019 04:12

Dwudniowa wycieczka klasy 8B do Lublina

16-17 maja wraz z p. Anią Buczek i p. Aldoną Kurkowską pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Lublina. Przejazd  pociągiem okazał się nawet pewnego rodzaju frajdą, ponieważ nie mamy często okazji podróżować pociągami. Po zakwaterowaniu się w hostelu, blisko Starówki i Bramy Krakowskiej, wyruszyliśmy na poszukiwanie miejsc, które warte były zobaczenia.

Naszym pierwszym punktem był Zamek Lubelski i choć  nie udało nam się wejść do Muzeum Zamku, ponieważ jego część była w remoncie, to zwiedziliśmy Kaplicę Trójcy Świętej i Basztę, która niegdyś służyła za więzienie. Stamtąd pomaszerowaliśmy do Archikatedry Lubelskiej, gdzie zwiedziliśmy krypty, skarbiec i Zakrystię akustyczną.  Tego samego dnia przeszliśmy jeszcze Podziemną Trasą Turystyczną, a wieczorem wyruszyliśmy na zwiedzanie Wieży Trynitarskiej nocą. Pomimo deszczu, który często  nam towarzyszył, widoki z wieży i uroki tych wszystkich miejsc były nieprzecenione. Kolejnego dnia naszym głównym punktem zwiedzania było Muzeum na Majdanku. Mieliśmy szczęście, ponieważ dostała nam się najbardziej gadatliwa przewodniczka, dzięki której dowiedzieliśmy się bardzo dużo o historii tego miejsca i o ludziach, którzy tam zginęli. To była wspaniała lekcja historii. Mieliśmy jeszcze w planie zwiedzanie Muzeum Wsi Lubelskiej ale niestety nie wystarczyło nam czasu na wszystko.

Starówka Lublina urzeka swoim klimatem do tego stopnia, że niektórzy z nas mieli ochotę zostać tam na dłużej. Ale nic straconego, każdy z nas może wrócić do Lublina i zwiedzić te i inne miejsca raz jeszcze.